תרומת ההכנה למבחן מחוננים להצלחה

בעשור האחרון חל שינוי ניכר באופן בו הורים מתייחסים אל מבחן המחוננים בכיתה ב’. לפני 12-15 שנה, הורים התייחסו אל מבחן המחוננים כמו שפעם התייחסו לפסיכומטרי – ניגשים למבחן בלי ללמוד ובלי ביצוע הכנות לפני. אך כפי שחל שינוי ביחס שלנו כלפי מבחן הפסיכומטרי – שכן היום אף אדם לא ניגש למבחן בלי להתכונן ויש המון מכוני הכנה לפסיכומטרי בארץ – כך גם חל שינוי ביחס של ההורים כלפי מבחני המחוננים, שכן היום מרבית ההורים מחליטים להכין את ילדיהם לקראת הבחינה.

סטנדרט חדש עבור מבחן המחוננים בכיתה ב’:

לפני קצת יותר מעשור החלו לקום מכוני הכנה למבחן המחוננים של כיתה ב’. יותר ויותר הורים גילו את ענף זה והחלו להכין את ילדיהם לקראת מבחן המחוננים, והיום כבר יותר ממחצית הילדים מתכוננים לקראת מבחן המחוננים בכיתה ב’. מה שעבד פעם – לא להתכונן למבחן ומי שמחונן הוא זה שיעבור – כבר לא רלוונטי היום בשל הסטנדרט החדש שהוצב.

דמיינו לכם שני ילדים מוכשרים מאוד אשר אחד מהם מגיע למבחן ללא שום הכנה ויצטרך בזמן אמת להתחיל להבין מה בדיוק השאלה מבקשת ואיך להתמודד עם סוג השאלות המופיעות, ואילו השני מגיע למבחן מצויד בארגז כלים מגוון להתמודדות עם מבחן המחוננים – מצב כזה הוא מצב בו ילדים נבחנים בתנאים לא שווים: ילדים שלא מתכוננים למבחן מתחילים מחיסרון ומנקודת פתיחה לא טובה בהשוואה לשאר שכן התכוננו.

כך שהסטנדרט החדש שהוצב הוא להתכונן למבחן המחוננים בכיתה ב’. אחרת, הילד/ה נמצא/ת מאחור בהשוואה לבני כיתתו/ה, ולו רק בגלל שלא נחשפ/ה קודם לכן לתרגילים בנוסח מבחן המחוננים.

איך הכנה למבחן המחוננים תורמת לילדים?

הכנה למבחן המחוננים בכיתה ב’ על ידי חוברת הכנה או לומדה דיגיטלית מאפשרת:

  • לאמן את הילדים בתרגילים המדמים את התרגילים שיופיעו להם בזמן אמת בבחינה
  • לתת להם כלים שיאפשרו להם להביא את מירב הפוטנציאל הטמון בהם לידי ביטוי
  • להכיר לעומק את אופי המבחן, מבנה המבחן ומגוון השאלות שעשויות להופיע
  • לאפשר חשיפה מוקדמת לסוגי השאלות האמריקאיות ולהיות מיומנים יותר במענה על שאלות טריקיות
  • להסביר לילדים איפה הם עשויים להתבלבל במבחן – לזהות את הקאץ’ בשאלה, לזהות תשובות שתפקידן לבלבל בשאלה האמריקאית וכו’
  • לתרגל ריכוז לאורך זמן
  • להוריד לחץ ומתח, להפוך את המבחן למשהו מוכר
  • להגיע למבחן מתורגלים, רגועים ובטוחים

 

חוברת הכנה למבחן המחוננים שלב ב’

במבחן המחוננים שלב ב’ הילדים מתבקשים לסמן את תשובתם בדפי סימון תשובות, משימה שהילדים מעולם לא נפגשו איתה קודם לכן ונוטים להתבלבל בה מאוד. הרבה ילדים יוצרים בטעות הטיה של התשובות שמעוותת את דף התשובות שלהם.

על כן, עבור ילדים שהגיעו שעברו את מבחן המחוננים שלב א’ וקיבלו זימון לשלב ב’ – הכנה למבחן המחוננים בעזרת חוברת הכנה עם דפי סימון תשובות היא הכרחית כדי שיוכלו להצליח בבחינה. זאת משום שחוברת הכנה כזו תתרום לילדים את כל היתרונות שציינו למעלה בנוסף לתרגול סימון התשובות בדפי סימון תשובות.

הירשמו לקבלת עדכונים חמים לקראת מבחן המחוננים

×